مسیر مطالعه

مسیر حرفه‌ای خلاقیت

در هر شغل و سمتی که هستیم چطور فرد خلاق‌تری باشیم؟

ممکن است فکر کنید خلاق بودن خصلتی ذاتی همانند داشتن چشم‌های قهوه‌ای است: یا با ژن‌ خوبی داشته و خلاق متولد می‌شویم یا اینکه هرگز خلاق نخواهیم شد.

حقیقت این است که همة ما ظرفیت بالایی در خلاقیت داریم که می‌تواند شکوفا شود، اما چرا باید سراغی از خلاقیت درونی خود بگیریم و سعی در شکوفا کردن آن کنیم؟ مخصوصا اگر کاری که انجام می‌دهیم فعالیتی هنرمندانه نیست و قرار نیست کار عجیب و غریبی کنیم!

اما اگر خلاقیت را کشف ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید برای مشکلات موجود ببینیم چطور؟

“خلاقیت کشف ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید برای مسائل موجود است”

کتاب‌هایی که شما در جاده خلاقیت قرار می‌دهد

خودباوری در خلاقیت

پشت جلد این کتاب جمله‌ای نوشته است که شاید همه کتاب را بتوان با همان خلاصه کرد. “در زبان تبتی برای خلاقیت معادلی وجود ندارد. نزدیک‌ترین ترجمه به آن “طبیعی” است. به معنای دیگر اگر می‌خواهیم خلاق‌تر باشیم، کافی است طبیعی‌تر باشیم”.
در این کتاب موضوعاتی مطرح می‌شود که ما را به طبیعی بودن نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، اگر به کودکی خود فکر کنیم احتمالا خاطراتی داریم که یک مسئله را چطور متفاوت حل کرده بودیم یا به موضوعات یکسان چطور از زوایای متفاوتی نگاه می‌کردیم، به‌تدریج با بزرگ شدنمان بخش زیادی از خلاقیت را فراموش کردیم و این کتاب راهنمایی برای بازگشت به خلاقیت درونی‌مان است.

خودباوری در خلاقیت

ایده‌عالی مستدام

این کتاب ترجمه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیای کسب‌وکار  به نام  Made To Stick  نوشته براردان هث می‌باشد. در هر موقعیتی که باشیم حرف‌ها و ایده‌ها، محصولاتی داریم که می‌خواهید، به اثر‌گذارترین شیوه آن‌ها را طرح کنیم. این کتاب روش‌هایی را مطرح می‌کند تا ایده و حرف‌ها به ذهن مخاطب بچسبد.

ایده عالی مستدام

نوآفرینی، دنیا را با خودتان سازگار کنید

درباره این کتاب فکر می‌کنم همین نقل قول کافی باشد که شریل سندبرگ مدیر عملیات فیس‌بوک می‌گوید « نوآفرینی یکی از مهم‌ترین و گیراترین کتاب‌هایی است که تاکنون خوانده‌ام، سرشار از ایده‌های غافلگیرکننده و قدرتمند”

نوآفرینی ماجرای پس‌زمینه و پشت‌صحنة بسیاری از داستان‌های آشنای دنیای کسب‌وکار را بیان می کند و هدف آن شکستن بسیاری از باورهای رایج و بعضاً ریشه‌دار در مورد خلاقیت و کارآفرینی است. باورهای که بازدارنده و مانع رشدند. نوآفرینی کتابی است که به بررسی روان شناسانه مباحث خلاقیت و نوآوری می‌پردازد.

با خواندن این کتاب می‌آموزید که چگونه می‌توان در محیطی که همه با شما مخالف هستند، ایده نوآفرینانه‌تان را مطرح کنید، به شما می‌آموزد که چرا باید در جلسه با سرمایه‌گذاران، منتقد اصلی ایده خود باشید، بیان می‌کند که به تعویق انداختن امور چگونه می‌تواند منجر به نوآفرینی شود، توضیح می‌دهد که چه تفاوتی میان فرزندان ارشد و غیر ارشد در حرکت آنان به سمت نوآفرینی وجود دارد، به این نکته اشاره می‌کند که پیشگامی در بازار همیشه مزیت به شمار نمی‌رود، از لزوم عدم شفافیت شما در سازمان صحبت می‌کند و حتی به شما می‌گوید که برخلاف نظریه‌های موجود، گروه اندیشی عامل توقف نوآفرینی نیست.

یک نظر در “مسیر حرفه‌ای خلاقیت

  1. علیرضا آزاد گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    نمیدونم چرا وقتی کلیک میکنی روی کتاب نوآفرینی… وارد صفحه کتاب ایده عالی مستدام میشه…!!!

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      ممنون که اطلاع دادید. اصلاح شد.

  2. لیلا گفت:

    درود بر تیم حرفه ای و خوب آریانا. وقت بخیر. کتاب اقیانوس آبی دیگه چاپ نمی شه؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. چاپ جدید کتاب به تازگی منتشر شده است.

  3. جواد قنبری گفت:

    دو کتاب اولی رو گرفتم میتونم بگم هم در طراحی جلد هم محتول خودشون مصداق بارز خلاقیتن این کتابا ، انشالله سومی رو هم بگیرم تیم خلاقیت کتوبم کامل میشه به امید خدا برم به سمت تحقق خواسته هام و برنامه هام بر اساس خلاقیتهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *